marți, 15 ianuarie 2013

’Abdullah, fiul lui Salam


’ABDULLAH, fiul lui SALAM
  (Allah să fie mulțumit de el !)

Cinstitul rabin devenit profesor al Islamului

(d. 622 g.)







Mai mulți istorici ai religiilor au subliniat că atât profețiile proorocilor din Vechiul Testament, cât și cele aparținând lui Iisus Hristos și regăsite în Evanghelii se referă la sosirea profetului Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !). Iar această realitate este întărită în Coran :


„Cei cărora le-am dat Scriptura [evreii și creștinii], îl cunosc [pe Muhammed] așa cum îi cunosc pe fiii lor, însă o parte dintre ei ascund adevărul [despre el], cu toate că îl cunosc [după semnele profeției sale].” (traducerea sensurilor Coranului 2 : 146) 


În poveștile vieților multora dintre primii convertiți la Islam, așa cum este cea a lui Salman al-Farisi, avem dovada istorică a acestei realități. Știind că va veni Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !) în Arabia (știința pe care au dobândit-o de la căugării cucernici care locuiau în Siria și Irak), aceștia și-au părăsit propriile meleaguri natale și au emigrat către deșertul Arabiei, acești norocoși căutători ai Adevărului având șansa ca în Mecca și Medina să-l întâlnească pe însuși Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !), Mesia mult-așteptat sau Profetul.  


Astăzi vom învăța despre un alt important caz care ne oferă o nouă și puternică dovadă istorică în legatură cu faptul că mai-marii învățați ai Bibliei cunoșteau foarte bine datele despre Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !), și aceasta chiar înainte de Islam. Eroul nostru de astăzi nu este altul decât cel mai mare rabin și învățat evreu al Medinei preislamice, pe numele său ’Abdullah, fiul lui Salam (al cărui nume fusese al-Husain), personalitate foarte cunoscută de către locuitorii din Yathrib, fie ei evrei sau nu. Era un rabbi (învățat) foarte respectat atât pentru cunoștințele sale vaste despre scripturi, cât și pentru firea sa dreaptă și demnă de încredere. Istoria ne spune ca obișnuia să-și împartă timpul în trei părți : o treime o petrecea la templu în rugăciune și adorare, o treime se îngrijea de gospodărie și o treime studia Tora. De fiecare dată când citea fragmente din Tora în legatură cu profetul arab și despre proorocirea emigrării sale în Yathrib (Medina), locul unde eroul nostru locuia, inima începea să-i tresalte de bucurie mai ales că, în conformitate cu semnele prevestitoare descrise în Cartea sa sfântă, sosise timpul ca acest eveniment măreț să se împlinească. Și se ruga să mai fie încă în viață ca să-l poata întâlni pe Profetul despre care s-a vorbit atât de mult în Biblie.


Ruga eroului nostru a fost ascultată de către Allah Preaînaltul. Dar să-l ascultăm pe însuși ’Abdullah relatându-și povestea. 


„Când am auzit de existența fizică a Trimisului lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !), în lumina descrierilor care ne-au parvenit din scripturile noastre, am încercat să-i cercetez numele, arborele genealogic, locul unde s-a ivit. Și mi-a devenit evident faptul că Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !) era Profetul al cărui nume a fost proorocit în scripturi. Cu toate acestea am încercat să nu fac mare zarvă asupra acestui lucru și să aștept până la sosirea sa în Medina. Când a ajuns la Quba’ (zonă situată în vecinătatea Medinei), un bărbat s-a ivit pentru a-i anunța sosirea, veste care m-a găsit în vârful unui palmier pe care încercam să-l polenizez. Când am auzit noutățile, fără să-mi dau seama am sărit jos plin de bucurie și am exclamat Allah este Cel mai mare ! Văzându-mă, mătușa mea a fost tare surprinsă, spunându-mi : ’Dacă ai fi auzit ceva despre sosirea profetului Moise tot nu ai fi făcut ceea ce tocmai am văzut.’ Eu i-am replicat : ’Dar, matușică, el (Muhammed) este ca un frate pentru Moise și predică același mesaj.’ Ea a mai întrebat : ‚Înseamnă că el este Profetul despre care tu, rabbi, ne spuneai ?’ ’Da !’ am mai îngăimat și am ... alergat într-un suflet să-l văd dând din coate în stânga și-n dreapta, prin mulțimea adunată. Și primele cuvinte pe care le-am auzit de pe buzele sale au fost : ’O, oameni ! Salutați-vă unii pe ceilalți, dați de mâncare celor săraci, rugați-vă când alții dorm și atunci veți păși cu pace în Paradis.’ ”


Eroul nostru a mai continuat : „Am rămas pe loc, cercetându-i trăsăturile și fața (lui Muhammed) și m-am convins încă odată că nu ar putea să fie un profet mincinos. Nu am mai stat pe gânduri și am mers la el, declarând : ’Mărturisesc că nu există nicio altă divinitate demnă de adorare în afară de Allah și că Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !) este Mesagerul Său.’ M-a privit si m-a întrebat : ’Care este numele tău ?’ ’Al-Hussain, fiul lui Salam.’ ’Este mai bun ’Abdullah’, mi-a spus. ’Jur pe Allah că niciodată nu-mi va mai plăcea să fiu chemat decât cu acest nume ! Apoi am mers acasă și le-am povestit soției, copiilor și bătrânei mele mătuși Khalidah, cu toții îmbrățișând Islamul. I-am rugat însă să țină secretă convertirea lor de față cu alți evrei. Și din nou am mers la Trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !), spunându-i : ’O, Trimis al lui Allah ! Evreii sunt oameni bârfitori și trădători. Mi-ar plăcea să-i inviți aici pe conducătorii lor, iar eu să stau ascuns într-una dintre camere chiar în apropiere. Apoi să-i întrebi în legatură cu mine, ce părerea au ei, toate acestea fără să cunoască despre convertirea mea la Islam. Pentru că dacă află vor începe să născocească tot felul de neadevăruri despre persoana mea.’


’Trimisul lui Allah m-a ascuns în una dintre camerele sale. Apoi i-a invitat pe liderii evreilor, încercând să le vorbească despre Islam, însă ei au început să se contrazică cu el, în vreme ce eu trăgeam cu urechile. Când Profetul a înțeles că nu mai există nicio modalitate prin care să continue discuția, i-a întrebat : ’Ce părere aveți despre Ibn Salaam ?’ Și ei au răspuns : ’El este stăpânul nostru și fiul stăpânului nostru. Este învățatul (rabbi) nostru, om de știință, fiu de om învățat (rabbi) și savant.’ Auzind acestea, i-a provocat : ’Ați accepta Islamul dacă el ar face-o ?’ Iar ei au continuat : ’Allah i-a interzis ca el să facă acest lucru. Așadar, nu ar putea să se întample.’ Și în acest moment, continuă eroul nostru, am ieșit afară și le-am grăit : ’O, evrei ! Temeți-vă de Allah în inimile voastre și acceptați învățăturile lui Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !). Voi sunteți siguri că el este Trimisul lui Allah, pentru că îi găsiți numele și descrierea în Tora. Eu sunt martor pentru voi că el este Mesagerul lui Allah, având încredere în el.’ Când au văzut ce le-am spus, au început să comenteze : ’Ești un mincinos. Ești cel mai rău dintre noi și fiul celor mai nelegiuiți dintre noi, cel mai ignorant, fiul celor mai ignoranți dintre noi.’ Și au continuat lista cu injurii la adresa mea. Atunci, m-am adresat Trimisului lui Allah : ’Nu ți-am spus că evreii sunt un popor de calomniatori, iubind falsitatea, oameni care dau mâna cu trădarea și corupția ?’ ”

Ca o persoană care a îmbrățișat Islamul cu sinceritate, având înclinații spre știință, eroul nostru ’Abdullah, fiul lui Salam și-a dedicat întreaga sa viață studierii Coranului și învățăturilor lui Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah să fie asupra sa !) rămânând unul dintre cei mai cunoscuți învățători în propovăduirea mesajului Islamului; datorită tuturor acestora, el a devenit și primul fost rabin care s-a ostenit în răspândirea învățăturilor Islamului.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Template by:
Free Blog Templates